12 paź 2014

Omlet: proste i szybkie jedzenie

Omlet to dla mnie najlepszy i najszybszy sposób na śniadanie. Jest bardzo syty, a wykonanie go zajmuje dosłownie chwilę. Zaletą jest też to, że nie trzeba nad nim stać; wystarczy rzucić wszystko w mig na patelnię a w międzyczasie można się np. pomalować ;-)

Omlet z kurczakiem, pomidorem i serem żółtym (nieprzewracany, smażony tylko na jednej stronie)

Składniki:

  • 2 jajka
  • 20 g masła
  • 70 g żółtego sera
  • przyprawy (ja użyłam vegety)
  • dodatki: szynka/boczek/kawałki kurczaka/pieczarki/kukurydza/pomidor

Wykonanie:

  1. Jajka roztrzep w kubku, następnie wylej je na rozgrzaną z masłem patelnię i posyp przyprawami.
  2. Dodaj dodatki wedle upodobań, a na wierzch wyłóż ser żółty. 
  3. Smaż na małym ogniu na złoty kolor (z obu stron lub jednej jeśli dodatków jest dużo).
  4. Gotowy omlet pysznie smakuje polany masłem lub z majonezem czy ketchupem.

Omlet z serem żółtym bez dodatków (smażony z obu stron)

Omlet bez dodatków ma:

533 kcal
białko: 31 g
tłuszcz: 45 g
węglowodany: 0 g