23 grudnia 2014

Karkówka duszona z warzywami

Ostatnio tak przyrządzana karkówka to mój numer jeden na obiad. Po prostu rozpływa się w ustach... musisz spróbować!
Porcja gotowej karkówki ma ok. 800 kcal, 50 g pełnowartościowego białka oraz 60 g tłuszczu

Składniki (na dwie porcje)

  • 5 plastrów karkówki (ok. 560 g)
  • 2 małe marchewki (ok. 45 g)
  • 1 cebula (ok. 100 g)
  • przyprawy (ja użyłam mieszanki przypraw do wieprzowiny)

Sprzęt

  • patelnia z pokrywką (ja do duszenia używam patelni ceramicznej, ze szklaną pokrywką z dziurką na odparowywanie nadmiaru wody, podobną do tej, polskiej dobrej firmy)
  • tłuczek do ubijania lub nakłuwacz do mięsa (u chłopaka używam takiego porządnego, z dwoma rzędami ostrzy. Sama miałam kiedyś taki tani, ale szybko się połamał). Jeśli zastanawiasz się, co wybrać, to zdecydowanie dobry nakłuwacz – dzięki niemu szybko skruszysz i rozmiękczysz mięso (co sprawi, że będzie bardziej soczyste i lepiej przyjmie przyprawy) bez hałasu i zabrudzeń, jak to się dzieje w przypadku użycia zwykłego tłuczka
  • czajnik

Wykonanie

  1. Plastry karkówki posyp przyprawami i ubij tłuczkiem (albo porozbijaj nakłuwaczem do mięsa). 
  2. Cebulę i marchew pokrój w talarki. 
  3. Przygotowane plastry mięsa i warzywa wyłóż na rozgrzaną patelnię i od razu zalej zagotowaną wodą na tyle, aby przykryła składniki. Duś pod przykryciem na średnim ogniu ok. godzinę, co jakiś czas przewracając (podlej wodą, gdyby było za mało).


Porcja gotowej potrawy (½) ma:

775 kcal
białko: 46 g
tłuszcz: 64 g
węglowodany: 6 g



Szukaj

POLECANY POST

Co robić, aby schudnąć? - 12 kroków na cały 2018 rok

Chcesz wziąć się w garść i w końcu zająć się swoją sylwetką, ale nie wiesz co robić i od czego w ogóle zacząć? - Jeśli tak, to mam coś, co ...