24 lut 2015

Chipsy z sera żółtego

Sklepowe chipsy na zawsze powinny zniknąć z listy twoich zakupów, ale nie martw się - nic straconego. Mam w zamian zdrowsze - chipsy serowe. Równie smaczne i chrupiące, ale wolne od węglowodanów. Do tego niesamowicie szybkie i latwe w wykonaniu. Są idealną przekąską do pochrupania w ciągu dnia. Możesz też poczęstować nimi znajomych - ciekawe, czy zauważą różnicę?

Składniki:

  • cieniutkie plasterki sera żółtego (ok. 10 g każdy)
  • opcjonalnie: przyprawy wg uznania (papryka/pieprz/zioła prowansalskie)

Wykonanie:

  1. Plasterki sera przekrój na cztery równe trójkąty. 
  2. Wyłóż na rozgrzaną patelnię i smaż aż staną się chrupiące (ok. 2-3 min; im cieńsze plasterki tym szybciej będą gotowe), po czym podważ każdy kawałek i łopatką ściągnij z patelni. 
  3. Przygotuj tak każdą porcję i przekładaj gotowe chipsy do miseczki.

4 chipsy (z plastra sera) mają:

35 kcal
białko: 3 g
tłuszcz: 3 g
węglowodany: 0 g