18 wrz 2015

Tatar wołowy z żółtkiem i dodatkami

Dziś przedstawiam sposób na pyszny i odżywczy posiłek do przygotowania w mniej niż 5 minut. Jeśli jednak nigdy nie jadłaś tatara, to pewnie zareagujesz tak jak ja, gdy pierwszy raz o nim usłyszałam – czyli: nie… dziękuję. :D



Szczerze mówiąc to jeszcze niedawno nie wiedziałam czym dokładnie jest tatar. Mój chłopak zaczął go ostatnio kupować, ale ja jakoś nie byłam przekonana. Nie wyobrażałam sobie zjeść surowego mięsa. W końcu mówi do mnie: spróbuj. Chwilę się wahałam, siedziałam zawieszona z widelcem, ale gdy już spróbowałam – miałam ochotę zjeść mu cały talerz. Byłam nieźle zdziwiona, że tatar jest taki pyszny!

Do tego jest szczególnie wartościowy (wiadomo że każda obróbka termiczna w pewnym stopniu niszczy wartości odżywcze). 200 g tatara ma niecałe 250 kcal a przy tym aż 35 g najlepszej jakości białka i 10 g tłuszczu.

Wykonanie

Tatara można przygotować samemu ze świeżego, jakościowego mięsa wołowego (np. polędwicy), mieląc je i dodając przyprawy. Ja jak dotąd jeszcze tego nie robiłam i na razie kupuję gotowy – dosyć dobry skład ma poniższy z Lidla (5,59 zł):


Taki tatar to niezwykle błyskawiczny posiłek; nie musisz nic robić, gotować ani przygotowywać, wystarczy tylko dodać żółtko (wymieszać) i dodatki wedle uznania. Ja np. daję masło (ok. 30 g), białko z patelni i dwa plastry sera na przegryzkę.

Tatar z dodatkami ma:

658 kcal
białko: 50 g
tłuszcz: 48 g
węglowodany: 2 g