26 gru 2015

7 pomysłów na niskowęglowodanowe przekąski i drinki na sylwestra

Zbliża się zabawa sylwestrowa, więc pewnie zastanawiasz się jak pogodzić ją z dietą niskowęglowodanową. Dla mnie to już czwarty taki sylwester, dlatego dziś podpowiem ci jak ja „radzę” sobie w tym czasie. Poniżej przedstawiam sprawdzone przepisy na niskowęglowodanowe przekąski i drinki. I nieważne czy będziesz spędzać sylwestra w domu, u znajomych czy na rynku – praktycznie wszędzie możesz wykorzystać moje propozycje. Bez odstępstw od diety i przede wszystkim bez uczucia niedosytu.

Słone przekąski


1. Koreczki - serek camembert z szynką, kabanos z oliwką


Koreczki to zawsze dobry pomysł na wypełnienie talerza małymi, sympatycznymi i całkiem niegroźnymi przekąskami.
Aby wykonać jasne koreczki przygotuj:
  • ser pleśniowy camembert
  • gruby plaster szynki
Ser przekrój wzdłuż na pół, na jedną połówkę nałóż szynkę i wykrój z niej kształt koła. Następnie złóż serek z szynką jak kanapkę, ponabijaj całość wykałaczkami (aby powstał taki „jeż”) i pokrój na pojedyncze części.
Jeśli zaś chodzi o koreczki z kabanosem, to wystarczy że pokroisz go na równe części, ponabijasz na wykałaczki i dodasz połówki oliwek.

2. Chipsy serowe


Chipsy serowe to mój numer jeden jeśli chodzi o chrupiące przekąski do zrobienia na szybko. Wyglądem i smakiem niewiele różnią się od tych sklepowych, za to składem – bardzo. Przepis na chipsy z sera żółtego

Deser


1. Babeczki – bita śmietana z czekoladą


Czas na małe co nieco – słodkie babeczki, które urzekną każdego.
Wykonanie: ubij śmietankę (30%) na sztywno i dużą łyżką nałóż równomiernie do foremek. Następnie posyp odrobiną kakao lub startą czekoladą i dla ozdoby dodaj np. orzeszki. Możesz też skorzystać z przepisu: Bita śmietana z kakao i orzechami

2. Tort kawowo-serowy


Ostatnio oszalałam na punkcie tego deseru, dlatego nie przegapię okazji aby zaproponować ci go również na sylwestra. Tort o pobudzającym kawowym smaku, który dosłownie rozpływa się w ustach (choć ten ze zdjęcia trochę za krótko miksowałam :D). Przepis na tort kawowo-serowy

Alkohol

Długo zastanawiałam się jak stworzyć pokaźną listę niskowęglowodanowych drinków. I tak naprawdę nic nowego nie wymyśliłam. Jeśli po prostu chodzi o drinki, to jest tylko jedna najlepsza opcja:
lód + mocny alkohol + sok z cytryny/limonki + woda gazowana
Wszystkie drinki oparte są na tej zasadzie, z tą różnicą że mają dodany jeszcze cukier, słodkie soki albo barwniki. Pozbywając się tych składników otrzymasz drinka równie efektownego ale z mniejszą ilością kalorii i węglowodanów.

1. Drinki a la mojito

  • sok z połowy limonki
  • 1/8 limonki
  • 60 ml białego rumu
  • woda mocno gazowana
  • lód
Wykonanie: na lód wlej sok z limonki, rum, dopełnij wodą gazowaną i na ozdobę dodaj pół ćwiartki/plaster limonki. Efekt? - ładny, orzeźwiający drink praktycznie bez węglowodanów, zawierający niecałe 150 kcal.
Na podstawie takiego schematu możesz komponować dowolne drinki. Alkohol destylowany: wódka, gin, rum, whisky, tequila, brandy, koniak – ma ok. 220 kcal/100ml a węglowodanów - wcale. Masz więc spore pole do popisu.

2. Wódka owocowa domowej roboty

Ewentualnie, jeśli nie chce ci się na bieżąco przyrządzać drinków lub spędzasz sylwestra poza domem, możesz wcześniej zrobić wódkę smakową. W tym celu przygotuj:
  • 0,5 l wódki (lub innego mocnego alkoholu)
  • 1 kg owoców cytrusowych (najlepiej cytryny/limonki)
Wykonanie: za pomocą wyciskarki wyciśnij sok z cytrusów, przelej do butelki o pojemności co najmniej 1 l, następnie dolej alkohol, wymieszaj i schłodź w zamrażalniku. Przed rozlaniem dobrze wstrząśnij i obowiązkowo podawaj z lodem.

3. Wino wytrawne/półwytrawne

Jeżeli zaś nie przepadasz za mocnym alkoholem, to proponuję wino wytrawne/półwytrawne. Idealne na toast (zamiast słodkiego szampana) jak i do sączenia w ciągu wieczoru. Kieliszek (ok. 150 ml) ma 120 kcal i 4 g węglowodanów – czyli całkiem nieźle. (Dobre i niedrogie wina znajdziesz np. w Biedronce.)

Pamiętaj, że napoje alkoholowe typu cydr, piwo i przede wszystkim likiery są naładowane węglowodanami po brzegi, więc lepiej z nich zrezygnować. Więcej informacji znajdziesz w notce: Alkohol - ile ma kalorii i węglowodanów?
Oczywiście pamiętaj też, że niskowęglowodanowe czy nie – z niczym nie przesadzaj, bo przecież kalorie też są ważne Mówiąc krótko; nie szalej przy stole, liczy się w końcu dobra zabawa!


PS Korzystając z okazji, życzę ci wszystkiego najlepszego w nadchodzącym nowym roku; przede wszystkim obrania dobrych celów i wytrwałego dążenia do ich osiągnięcia. Każda chwila jest dobra aby zmienić coś w swoim życiu, ale skoro nadchodzi nowy rok i związane z nim postanowienia… to z całego serca zachęcam do przejścia na dietę niskowęglowodanową.
Jeśli brakuje ci motywacji to zapraszam do przeczytania notki: 2,5 roku na diecie niskowęglowodanowej - moje korzyści
A jeśli z kolei chcesz zdrowo się odżywiać, ale nie wiesz jak zacząć to koniecznie przeczytaj: Jak przejść na dietę niskowęglowodanową?
A jeśli już jesteś ze mną na diecie niskowęglowodanowej, to pozostaje mi tylko życzyć ci świetnej zabawy! ;-)