23 cze 2016

5 korzyści, które odniesiesz na diecie niskowęglowodanowej

Tak sobie pomyślałam, że warto dziś zrobić małe podsumowanie dotyczące zalet diety niskowęglowodanowej. Chcę abyś dokładnie wiedziała, dlaczego akurat ten sposób odżywiania jest najlepszy dla twojej sylwetki. Abyś zapytana o to, dlaczego odżywiasz się niskowęglowodanowo, zawsze miała pod ręką te 5 niezbitych argumentów. Możesz też polecić ten wpis koleżance, która czuje się gruba i nie wie co robić.  No więc zaczynamy.

Dieta niskowęglowodanowa to najlepszy sposób na osiągnięcie szczupłej sylwetki, ponieważ:
(Aha, jeszcze jedna sprawa: o wszystkich tych aspektach pisałam już wcześniej, dlatego poniższe opisy są tak naładowane linkami.)

1. Reguluje apetyt

Dieta niskowęglowodanowa zmniejsza apetyt – w ten sposób pomaga osiągnąć ujemny bilans kaloryczny, który jest kluczem do utraty wagi.

2. Zapobiega nadmiernemu odkładaniu się tkanki tłuszczowej

Ograniczając węglowodany, w naszym organizmie nie zachodzi lipogeneza – czyli proces zamiany węglowodanów właśnie w tkankę tłuszczową. Dzięki temu, prawdopodobnie jako jedna z nielicznych wśród koleżanek, nie będziesz narzekała na to, że masz jakieś „fałdki” tu i ówdzie.

3. Pozwala osiągnąć wysoki poziom tkanki mięśniowej

Odżywianie niskowęglowodanowe oszczędza mięśnie. Oznacza to, że gdy będziesz traciła na wadze - będziesz traciła głównie tkankę tłuszczową, a w mniejszym stopniu mięśniową niż na innych dietach. Dzięki temu możesz osiągnąć sylwetkę szczupłą, a nie wychudzoną.

4. Pozwala pozbyć się nadmiaru wody z organizmu

Ostatnio popularne są leki, które pomagają pozbyć się nadmiaru wody z organizmu. Ale po co ci leki, skoro na diecie niskowęglowodanowej masz ten problem z głowy?! Ja to nawet dosłownie...  bo szczerze mówiąc, miałam kiedyś obsesję na punkcie grubej twarzy. Naprawdę zastanawiam się jak mój chłopak mógł wytrzymywać, kiedy ciągle narzekałam że mam twarz jak „księżyc w pełni”. Nie wiedziałam wtedy, że (w moim przypadku) to kwestia zatrzymywania się wody. Teraz, gdy spojrzę na swoje zdjęcia przed i po, nie mogę wyjść z podziwu jak schudła mi twarz. A wszystko to dzięki diecie niskowęglowodanowej!


5. Zwiększa energię

I jeszcze jedna istotna zaleta – dieta niskowęglowodanowa jest najłatwiejszym i najprzyjemniejszym z możliwych sposobów odchudzania. Dodaje sił, dzięki czemu będziesz miała większą ochotę na aktywność fizyczną (która również jest ważna w kształtowaniu sylwetki).
Może to brzmi jak bajka, ale ja doświadczyłam tego na własnej skórze – kiedyś naprawdę byłam bardziej leniwa, częściej „nie chciało mi się”. Teraz mam więcej energii zarówno do ćwiczeń jak i ogólnie w codziennym życiu.

Dieta niskowęglowodanowa to strzał w dziesiątkę – tylko na niej możesz osiągnąć tak wiele korzyści naraz!

Czy są jakieś minusy związane z przejściem na dietę niskowęglowodanową?

Tak, jest jeden „minus”. Ale tylko jeden i tylko na początku.
Otóż najgorzej jest zacząć, bo towarzyszą temu spadek energii i różne nieprzyjemne objawy.

Takie gorsze samopoczucie na początku jest związane z wcześniejszym sposobem odżywiania. Jest to zrozumiałe i całkiem bezpieczne. Po prostu musisz dać sobie czas (kilka-kilkanaście tygodni), aby organizm w pełni przestawił się na nowe źródło energii (tłuszcz).

Tylko na początku jest źle, bo organizm musi się przyzwyczaić. Jest to jednak najważniejsza informacja, bo właśnie na początku najwięcej osób rezygnuje – nie wiedząc, że to tylko przejściowe pogorszenie. Wbrew pozorom taki sposób odżywiania jest korzystny dla naszego organizmu, choć na początku nie wygląda to dobrze. Ale potem jest już tylko lepiej i możesz w pełni cieszyć się wszystkimi zaletami diety niskowęglowodanowej.

Nic nie wydarzy się bez twojego udziału

Podsumowując, na diecie niskowęglowodanowej możesz osiągnąć większe korzyści niż na innych dietach. Na pewno jednak wiesz, że odchudzanie nie jest ogólnie łatwe oraz wymaga trochę czasu. Największa zaleta diety niskowęglowodanowej polega na tym, że pomaga cały ten proces ułatwić (w granicach możliwości). Jednak nic nie wydarzy się bez twojego wysiłku.