22 lip 2016

3 orzeźwiające napoje na lato bez węglowodanów

Lato to czas, w którym bez wątpienia chce nam się więcej pić. Najlepszym napojem jest oczywiście woda, jednak w czasie ogromnych upałów mamy ochotę na coś bardziej orzeźwiającego. Na myśl przychodzą oranżada, sok lub inny słodki płyn. Niestety, wszystkie te napoje mają dużo węglowodanów, więc lepiej o nich zapomnieć. Przykładowa szklanka soku czy coli zawiera aż 25 g węglowodanów! Po co za jednym razem wypijać taką ilość węglowodanów? Osobiście wolę swoją dzienną dawkę (maks. 70 g węgl./dzień, choć ja najczęściej nie przekraczam 50 g) wykorzystać w czymś bardziej cieszącym.

Na letnie upały przygotowuję sobie własne, super orzeźwiające napoje. Są całkiem szybkie w wykonaniu i, jak dla mnie, o niebo lepsze w smaku niż jakiekolwiek „gotowe” ze sklepu. Zaletą jest też to, że praktycznie nie zawierają węglowodanów.

* Miętowe kostki lodu


Zanim zaczniesz przygotowywać napoje, upewnij się czy masz kostki lodu. Jeśli nie, to świetnie, bo możesz przygotować miętowe kostki lodu. W tym celu zaparz miętę, a gdy wystygnie, wlej do form na kostki lodu. To doskonały dodatek do lemoniady czy mrożonej herbaty.

1. Lemoniada


  • woda gazowana/niegazowana
  • sok z cytryny
  • kostki lodu
Wymieszaj ze sobą wszystkie składniki i od razu ciesz się smakiem orzeźwiającej lemoniady. Możesz pić do woli.

2. Herbata mrożona


  • herbata
  • sok z cytryny
  • kostki lodu
Wystarczy, że zaparzysz herbatę, poczekasz aż wystygnie, a następnie dodasz sok z wyciśniętej cytryny. Podawaj z kostkami lodu.

3. Kawa mrożona

Po lewej: kawa, której składniki zostały wymieszane łyżeczką, a po prawej: wstrząśnięte za pomocą shakera
  • kawa sypana/rozpuszczalna
  • 50 ml mleka (na jedną porcję)
  • kostki lodu
Zaparz swoją ulubioną kawę i poczekaj aż wystygnie. Następnie dodaj mleko oraz kostki lodu i wymieszaj. Pychota!
Możesz też użyć shakera, by lepiej wymieszać składniki i uzyskać lekką pianę. W smaku jednak nie ma dużej różnicy, dlatego ja preferuję ten pierwszy, szybszy sposób. ;-)