19 sie 2016

Jak długo stosować dietę niskowęglowodanową?

Jeśli kiedykolwiek chciałaś zadać mi to pytanie, to czytaj czym prędzej, bo odpowiedź może Cię zdziwić!

Ostatnio ciągle nachodzą mnie jakieś przemyślenia (może dlatego, że mam trochę więcej wolnego czasu :D). Dzisiaj pomyślałam sobie, że pisanie tego bloga zaczęłam nie do końca dobrze. Zajmowałam się różnymi szczegółami dot. diety niskowęglowodanowej, a nie omówiłam dokładnie niektórych kluczowych tematów, bo wydawały mi się oczywiste. Jak chociażby to, że nie polecam diety niskowęglowodanowej na chwilę, a na całe życie. A jednak nie dla każdego jest to takie oczywiste.

Dieta - styl życia, a nie coś na chwilę

Ogólnie przyjęło się, że dieta to coś chwilowego, np. szybki sposób na schudnięcie albo rozwiązanie innego problemu. A czy wiesz, jakie jest pierwotne znaczenie słowa dieta? Zupełnie inne! Dieta (z języka greckiego) to „styl życia”, sposób odżywiania.

Musisz więc zmienić swój styl życia, jeśli chcesz na stałe pozbyć się zbędnych kilogramów i poprawić swoje samopoczucie. Skupianie się na krótkoterminowych planach na pewno nie da Ci zadowalających efektów. Nie możesz „na chwilę” zmienić swojego życia, jeśli chcesz, aby korzyści utrzymały się na długo.

Nowa sylwetka w miesiąc? - zapomnij

Słowo dieta jest bardzo popularne, szczególnie w okresie wakacyjnym, gdy wszyscy wokół chcą szybko i skutecznie schudnąć. Wtedy nagle przypominają sobie, że istnieje coś takiego jak „dieta”. Szukają perfekcyjnej diety, która błyskawicznie rozwiąże ich problemy. Każdego roku popełniają te same błędy, wciąż naiwnie wierząc, że istnieje jakiś magiczny sposób, który sprawi, że będą szczupli.

Jednak magiczny sposób nie istnieje! Żadna dieta nie „zadziała” jeśli będzie trwała tylko miesiąc. Bo zastanów się, co chcesz osiągnąć? Chcesz przez przykładowy miesiąc katować się wyrzeczeniami, aby schudnąć? I liczysz, że Ci się to opłaci? Jestem pewna, że sama w to nie wierzysz.

Nie można zmienić swojej sylwetki w miesiąc – to pewne. Niektórzy nadal chcą jednak wierzyć, że to możliwe. Wciąż za dużo jest wokół „ekspertów” składających obietnice bez pokrycia. Oczywiście, nie każdy zgodzi się na program, który wymaga włożenia wiele wysiłku i czasu – ale tylko ci, którzy podejmą to wyzwanie osiągną sukces.

Ja nie chcę pomóc Ci pozbyć się kilku kg w miesiąc – chcę pomóc Ci zmienić coś naprawdę. Chcę sprawić, abyś nie słuchała więcej tych bzdur, że można schudnąć z dnia na dzień – bo jest to nonsens, a jednak nadal tylu ludzi w to wierzy.

Na wszystko w życiu potrzeba czasu

Największą pułapką w jaką możesz wpaść stosując nowy program jest… popadanie w skrajności. Tzw. „albo wszystko, albo nic”. Czasem dla niektórych brzmi to świetnie, jednak najczęściej nie wróży nic dobrego. Dlatego, aby wszystko szło po Twojej myśli CAŁY CZAS, a nie przez tydzień czy miesiąc, musisz znaleźć swój złoty środek.

Popadanie w skrajności raczej nie przyniesie Ci satysfakcjonujących rezultatów. Dlatego pamiętaj, aby w kwestii kształtowania sylwetki nie popełnić tych dwóch kluczowych błędów:
  1. Nie mordercze treningi - bo długo nie wytrzymasz, nabawisz się kontuzji i aktywność fizyczna zacznie kojarzyć Ci się z czymś okropnym, a nie z czymś, czym powinna - czyli z przyjemnością.
  2. Nie restrykcyjna dieta – bo tak samo zwyczajnie nie wytrzymasz, szybko się poddasz i wrócisz do poprzednich przyzwyczajeń. Na koniec takiej „przygody” będziesz jeszcze bardziej zniechęcona do jakichkolwiek zmian. Poza tym szybka dieta-głodówka przysporzy Ci dodatkowych kilogramów.
Dlatego dieta niskowęglowodanowa, którą Ci proponuję nie jest na chwilę.
I dlatego tak niemiłosiernie odzieram Cię ze złudzeń, że z dnia na dzień zmieni się Twoja sylwetka. Ona zmieni się z czasem, ale najważniejsze żebyś to TY na początku zmieniła swoje nastawienie, swoje myśli.

Wszystko w życiu wymaga czasu, poświęcenia i wysiłku; w jeden tydzień nie urosną Ci długie włosy, nie nauczysz się do matury, ani nie zdobędziesz wykształcenia. Dlaczego z odchudzaniem miałoby być inaczej?

I dlatego nie mówię Ci, że musisz całkowicie zrezygnować ze słodyczy, bo wiadomo, że to niemożliwe. Jak to, miałabyś do końca życia nie zjeść nic słodkiego? Na samą myśl masz pewnie ochotę się zbuntować. Dlatego też trzeba znaleźć złoty środek, który pozwoli Ci i zdrowo się odżywiać, i w tym wszystkim mieć także miejsce na małe co nieco (przykładowy jadłospis). Dzięki temu stosowanie diety będzie dla Ciebie przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem.

Dieta niskowęglowodanowa przewróci Twoje życie do góry nogami. Najpierw nie będziesz pewna czy to dobrze, ale z czasem przekonasz się, że nie mogło Cię spotkać nic lepszego!

Dieta niskowęglowodanowa to nie KOLEJNA dieta odchudzająca

Dieta niskowęglowodanowa nie jest KOLEJNĄ cudowną dietą odchudzającą. Nie jest kolejnym wymysłem, tymczasowym zrywem, chwilową propozycją na inne jedzenie.
Dieta, którą polecam jest najbardziej naturalnym sposobem odżywiania. Oczywiście jeśli można powiedzieć, że cokolwiek w naszym żywieniu jest jeszcze naturalne. Ale i tak dieta niskowęglowodanowa jest najbardziej do tego zbliżona, bo człowiek nigdy jak dotąd nie jadł tak ogromnych ilości węglowodanów. I zawsze żywił się głównie mięsem.

Diet jest tysiące z różnych względów, ale nie będę się nad tym rozwodzić. Wierzę, że wiesz o co mi chodzi. Opinii jest tysiące, ale fakty są niezmienne. Dlatego są tysiące różnych sposobów odchudzania nie zawsze skutecznych. I jest też dieta niskowęglowodanowa. Tylko ona działa w zgodzie z organizmem, dlatego może zapewnić Ci efekty o jakich marzysz – jeśli tylko dasz sobie szansę.

Najlepszy wybór

Dieta niskowęglowodanowa to najlepszy z możliwych sposób odżywiania, który krok po kroku pomoże Ci osiągnąć zamierzone rezultaty odnośnie sylwetki. Ja odżywiam się niskowęglowodanowo już prawie 4 lata – i był to mój najlepszy wybór. Choć na początku nie byłam pewna tego co robię – teraz wiem, że nie mogłam podjąć lepszej decyzji. Tobie życzę tego samego. ;-)