2 listopada 2018

Kogel-mogel, czyli jak jeść słodkie i nie tyć?

Zastanawiasz się, czy istnieje deser, który mogłabyś jeść nie martwiąc się jednocześnie o obwód w pasie i nie zadręczając wyrzutami sumienia? A może chciałabyś jeść mniej węglowodanów, ale zjedzenie jednego batona „każe” Ci otwierać następnego i następnego? Jeśli chciałabyś osiągnąć „ten idealny stan”, w którym jesz coś słodkiego, jest wspaniale, ale potem nie czujesz niedosytu, to spróbuj zrobić… kogel-mogel!

Kogel-mogel to deser jak zwykle szybki i łatwy w wykonaniu, ponadto syci na długo i nie zmusza Cię do jedzenia więcej i więcej. Nawet jeśli jakiegoś dnia pokusi Cię zrobienie jeszcze jednej porcji, to i tak nadal zjesz mało węglowodanów i wszystko będzie ok. Kogel-mogel ma też stosunkowo niedużo kalorii, więc nie musisz się obawiać o swój bilans kaloryczny (oczywiście, jeśli wcześniej nie zjadłaś „niezauważenie” innych smakołyków i jeśli choć trochę się poruszałaś).

Przez ostatnie tygodnie jem następująco (od końca): na deser kogel-mogel z trzech żółtek, następnego dnia rano omlet z pozostałych białek, a na obiad piersi kurczaka w sosie śmietanowo-musztardowym lub karkówka (czyli dania w 5 minut). W międzyczasie popijam też rosół na skrzydełkach. Taki jadłospis to dla mnie strzał w dziesiątkę, jestem najedzona cały dzień, a jem chyba mniej niż wcześniej. Super!

Nie ma to jak zasiąść na kanapie, wyłożyć nogi przed siebie i rozkoszować się miską deseru - cały kogel-mogel tylko dla mnie!

Składniki (na jedną porcję)

  • 3 żółtka
  • 2 płaskie łyżeczki cukru (ok. 8-10 g)
  • opcjonalnie: łyżeczka kakao (ok. 5-6 g)

Sprzęt

  • mikser (ja używam ręcznego, bo zajmuje mało miejsca)
  • salaterka/szklana miseczka

Wykonanie

  1. Żółtka wbij do miski, dodaj cukier i miksuj (wystarczy jednym mieszadłem) do uzyskania jednolitej, puszystej konsystencji.
  2. Ewentualnie dodaj kakao, wymieszaj delikatnie łyżeczką i całość zmiksuj.
Tradycyjny kogel-mogel

Kogel-mogel z dodatkiem kakao

Gotowa porcja (bez kakao) ma:

226 kcal
białko: 9 g
tłuszcz: 17 g
węglowodany: 9 g




Szukaj

POLECANY POST

Co robić, aby schudnąć? - 12 kroków na cały 2018 rok

Chcesz wziąć się w garść i w końcu zająć się swoją sylwetką, ale nie wiesz co robić i od czego w ogóle zacząć? - Jeśli tak, to mam coś, co ...