17 maja 2019

9 najszybszych sposobów na spalenie dużych ilości kalorii

Kalorie, kalorie… nie da się od nich uciec, więc może by tak się z nimi zaprzyjaźnić? Jako że wielkimi krokami zbliża się lato, każda z nas, chcąc nie chcąc, na pewno choć przez chwilę pomyślała o tym, co by tu zrobić, żeby lepiej wyglądać. Jak przed wakacjami zrzucić jeszcze choć kilogram, dwa lub więcej, czuć się lżej i mieć więcej energii do życia?

Oczywiście, obok dobrej diety, warto postawić na porządne ćwiczenia (bo przy okazji zmniejszają apetyt i tym samym pozwalają szybciej osiągnąć ujemny bilans kaloryczny)!

Poniżej przedstawiam ranking 9 rodzajów ruchu, dzięki którym spalisz w ciągu godziny największą ilość kalorii (a przy okazji rozbudzisz się, poprawisz nastrój i poczujesz, że żyjesz). Godzina stanowi zaledwie 5% doby, a i tak czasem trudno ją wygospodarować, dlatego jak już masz ćwiczyć, to najlepiej porządnie! No to zaczynamy:

1. Sporty zespołowe – 450-650 kcal/h

Ach… sporty zespołowe kojarzą mi się tylko z beztroskimi lekcjami WF-u. Gra w piłkę nożną (650 kcal/h), koszykówkę (550 kcal/h), siatkówkę plażową (550 kcal/h), siatkówkę na sali (450 kcal/h) – „niestety”, właśnie podczas takich sportów można spalić w ciągu godziny największą ilość kalorii.

Bieganie za piłką, koncentracja na odbiciu, mijanie przeszkód, czy sprawne uciekanie przeciwnikowi – to wszystko sprawia, że godzina wyciskania z siebie siódmych potów mija w okamgnieniu (a razem z nią znikają nadprogramowe kalorie)!

Piłka nożna to chyba jeden z najmniej kobiecych sportów – pozwala jednak spalić najwięcej kalorii. Jeśli więc będziesz miała kiedyś do wyboru pograć z przyjaciółmi lub leżeć na kocu i tylko się przyglądać – nie zmarnuj okazji i działaj!

2. Bieganie - ok. 600 kcal/h

Bieganie to mój numer jeden, jeśli chodzi o połączenie „przyjemnego z pożytecznym”: ruch na świeżym powietrzu z ulubioną muzyką w uszach, a przy okazji spalanie dużych ilości kalorii. Koniecznie przeczytaj notkę o 10 zaletach biegania

3. Aerobik – 550 kcal/h

Idealny sport, który możesz uprawiać w domu lub chodzić na zajęcia grupowe, aby bardziej się zmotywować.
Istnieje również ciekawa odmiana – aerobik wodny (aqua aerobik) - podczas którego można spalić nieco więcej kalorii (oczywiście wymaga włożenia więcej wysiłku). Jeśli więc masz w pobliżu basen, koniecznie sprawdź, czy są na nim prowadzone takie zajęcia! Pójdź na nie nawet z ciekawości, tym bardziej, że aerobik ten nie wymaga specjalistycznego sprzętu ani stroju – wystarczy zwykły strój kąpielowy, w którym chodzisz na basen.

4. Skakanie na skakance – 550 kcal/h

Kolejny powrót do dzieciństwa (O! I teraz okazuje się, że dzieci niezauważenie spalają dziennie setki kalorii, o wiele więcej niż „stateczni”, rozleniwieni dorośli!). No więc kolejny powrót do dzieciństwa, który pozwoli Ci wesoło spalić dużą ilość kalorii – i to bez wychodzenia z domu.

5. Energiczny taniec – 500 kcal/h

Mam nadzieję, że byłaś kiedyś na zajęciach zumby. Nie? - to energiczny taniec zawierający w sobie łatwe do opanowania ruchy (połączenie m.in salsy, samby, mambo z aerobikiem) przy wesołej muzyce. Największy plus jest taki, że na zajęciach poradzisz sobie (a przy okazji spalisz dużo kalorii) nawet jeśli nie umiesz tańczyć i nie masz poczucia rytmu.

A jeśli z jakichś powodów nie chcesz tańczyć z innymi, to zawsze możesz włączyć swoją ulubioną muzykę (koniecznie energiczną) i urządzić sobie mini-dyskotekę w „zaciszu” domowym! Kto powiedział, że spalanie kalorii musi być smutne?!

6. Jazda na rolkach – 400 kcal/h

Jazda na rolkach (samej lub z dziećmi) może dać nieźle w kość (szczególnie naszym mięśniom ud i pośladków)! Jeśli jednak chcesz się porządnie zmęczyć i szybko spalić dużo kalorii, to kup rolki z mniejszymi kółkami, najlepiej do ok. 70 mm średnicy. Ponadto jeśli chcesz sobie bezpiecznie jeździć i nie rozwijać dużych prędkości, to lepiej wybierz kółka miękkie i oczywiście z kauczuku (lub poliuretanu), nie z plastiku.

Ja mam twarde kółka o średnicy 80 mm i niestety nie za bardzo można się na nich zmęczyć, chyba żeby jechać baardzo szybko, ale to niebezpieczne na ścieżce rowerowej, bo dużo ludzi nie uważa i nie przestrzega ruchu prawostronnego (niektórzy potrafią się nawet upierać, że w Polsce obowiązuje ruch lewostronny! :D), więc łatwo o wypadek.

7. Pływanie – 400 kcal/h

Jak na zbliżające się lato przystało, nie możemy zapomnieć o pływaniu. Pływanie ma tyle zalet, że nie sposób ich wszystkich spamiętać. Najważniejsze jednak, że pozwala spalić dużo kalorii i jest wskazane dla każdego, nawet dla osób z kontuzją.

8. Jazda na rowerze – 400 kcal/h

O, czas na sport, który możesz wpleść w życie codzienne, szczególnie wiosną – jeśli masz naprawdę mało czasu w ciągu dnia, pomyśl o dojeżdżaniu do pracy na rowerze. Im dalej masz dojechać, tym lepiej dla Twojej sylwetki!

9. Spacer szybkim tempem – 300 kcal/h

A jeśli nie chcesz dojeżdżać do pracy na rowerze, to pozostaje Ci spacer szybkim tempem – jest to na pewno lepsze rozwiązanie niż wygodne wożenie się tam i z powrotem (przy którym spalamy co najmniej 3 razy mniej kalorii)!

Grunt to duża intensywność

Jest wiele rodzajów ruchu, dzięki którym możesz spalić dużo kalorii, dlatego nie musisz na siłę wybierać, czegoś, czego nie lubisz. Aktywność fizyczna powinna być dla Ciebie przyjemnością, a nie smutnym obowiązkiem.

Pamiętaj, że kluczem do spalania dużych ilości kalorii jest duża intensywność/liczba powtórzeń. Nie wystarczy wziąć do ręki skakanki i leniwie podskakiwać z nogi na nogę i na pewno doskonale o tym wiesz (choć pewnie wolałabyś czasem nie wiedzieć)!

Szukaj

POLECANY POST

Co robić, aby schudnąć? - 12 kroków na cały 2018 rok

Chcesz wziąć się w garść i w końcu zająć się swoją sylwetką, ale nie wiesz co robić i od czego w ogóle zacząć? - Jeśli tak, to mam coś, co ...