6 grudnia 2019

Mail nr 2 – Kamila S.

Kolejny mail od czytelniczki (opublikowany za zgodą autorki) z podobnymi problemami, z jakimi boryka się większość z Was: stosowanie niemal wszystkich możliwych diet i preparatów odchudzających, błądzenie między tym, co piszą w popularnych magazynach a faktami, złe samopoczucie na początku diety niskowęglowodanowej itp.. Poniżej treść wiadomości od Kamili (zachowana oryginalna pisownia), a w następnej notce moja odpowiedź:

Hej Justyna,
od dawna śledzę Twój blog aż postanowiłam do Ciebie napisać. Mam nadzieje, ze mi doradzisz, bo już szczerze trace nadzieje... Mam 28 lat, a odchudzam się od czasów gimnazjum. Przez ostatnie lata trochę chudnę, tyję i tak na zmianę… obecnie ważę 71 kg przy wzroście 160 cm. Przeszłam przez różne diety, preparaty etc. na low carb też byłam, ale szybko zrezygnowałam bo bałam się aż tak ograniczać węgle. Przeczytałam Twoje wszystkie notki i już wiem, że węgle nie są nam potrzebne. Tydzień temu przeszłam na Twoją dietę, ale nie czuje się najlepiej, mam spadek nastroju, brak energii, nic mi się nie chce i okropnie boli mnie głowa. Dziś wzięłam wolne w pracy, a jutro nie wiem jak będzie. No i nadal nie schudłam... piszesz, żeby ograniczać węgle, a białko i tłuszcz jeść na smak, ale w moim przypadku to chyba nie działa. Jem jak Ty trzy posiłki dziennie, na śniadanie jajka w różnej postaci, potem mięso z dodatkiem warzyw, brokuł, cukinia czy kiszony ogórek, na wieczór jakaś przekąska w postaci owoców, jabłko, maliny ze śmietaną, uwielbiam też banany... ale piszesz, że lepiej nie jeść owoców? czy mogę je jeść, oczywiście w ramach tych 70 g węgl? Z warzyw też liczyc? Nie wiem, jak rozłożyć makroskładniki- białko i tłuszcz, a kcal myślę 1500 na dzień, ale czy to nie za dużo? Przy takiej kaloryczności kiedy mogą być widoczne pierwsze efekty? mam już dosyć tego ciągłego odchudzania… mam nadzieje, że mi pomożesz i podpowiesz, co robię źle, bo taka dieta mi odpowiada, jedzenie mi smakuje (super przepisy!!), nie chodzę głodna z czym zawsze miałam problem na innych dietach… a i jeszcze jedno, przeczytałam kiedyś ze na low carb ma się lepszy nastrój jasność umysłu i lepiej mozg pracuje, czy to prawda? U mnie jest niestyety odwrotnie...
Pozdrawiam serdecznie,
Kamila S."

Szukaj

POLECANY POST

Co robić, aby schudnąć? - 12 kroków na cały 2018 rok

Chcesz wziąć się w garść i w końcu zająć się swoją sylwetką, ale nie wiesz co robić i od czego w ogóle zacząć? - Jeśli tak, to mam coś, co ...